ترفند های اینستاگرام

آموزش ترفند های حرفه ای اینستاگرام با اسی ادمین حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

آموزش ترفند های حرفه ای اینستاگرام با اسی ادمین حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام

در اینجا ترفند هایی را یادت میدم که به راحتی اینستاگرامتو مدیریت کنی و بیشترین مشتری را جذب کنی

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نحوه صحیح فالو آنفالو در اینستاگرام چگونه است؟

 

 

 

نحوه فالو آنفالو در اینستاگرام بسیار کاربرد زیادی دارد و این روش برای رشد فالور‌های اکانت تبدیل به یک استراتژی محبوب شده است. اما اگر این روش را ندانید که باید چگونه انجام دهید، ممکن است مشکلاتی برای اکانت شما ایجاد شود. همان طور که شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند واتساپ و تلگرام دارای قوانین و  محدودیت‌های خاص خود هستند، اینستاگرام نیز دارای قوانین مخصوص خود است و از این قاعده مستثنی نیست.

منظوره اینستاگرام از فالو آنفالو چیست؟

در روش فالو آنفالو، شما تعدادی اکانت اینستاگرام را فالو میکنید، به این امید که آن‌ها نیز شما را فالو کنند. بعدا شما می‌توانید اکانت‌هایی که شما را فالو کرده‌اند و یا حتی اکانت‌هایی که شما را فالو نکرده‌اند ، آنفالو کنید. در بسیاری از موارد این اتفاق می‌افتد که اکانت‌هایی که آن‌ها را فالو کرده‌اید، اقدام به آنفالو کردن شما می‌کنند. روش فالو آنفالو دارای مشکلات و نقطه‌ضعف‌های بسیاری است، اما از طرف دیگر، این روش مزایایی نیز می‌تواند به همراه داشته باشد.

 

حقیقت این است که فالو آنفالو برای افزایش تعداد فالور‌های یک اکانت اینستاگرام روشی محبوب است. در فضای اینستاگرام اکانت‌های زیادی از این روش استفاده می‌کنند و در هفته صد‌ها فالور به آن‌ها اضافه می‌شود. اما روش درست انجام این استراتژی را بسیاری از مردم نمی‌دانند و مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که در آخر به ضرر اکانت آن‌ها تمام خواهد شد. در ادامه باهم به بیان تعدادی از این اشتباهات میپردازیم.

اشتباهاتی که افراد در استفاده از روش فالو آنفالو انجام میدهند

در این مسیر یکی از اشتباهات بزرگی که افراد مرتکب می‌شوند، این هست که اکانت‌های تصادفی را فالو میکنند. شما هر اکانتی را که می‌بینید نباید فالو کنید، بلکه تنها باید به فالو کردن اکانت‌های مشابه بپردازید. مثلا اگر اکانت شما در ارتباط با مسافرت است، تنها اکانت‌هایی را باید فالو کنید که موضوع اکانت شما مشابه موضوع آن‌ها باشد.

دوری کنید از فالو کردن اکانت‌های غیرفعال و تلاش کنید همواره اکانت‌های فعال را شناسایی کرده و اقدام به فالو کردن آن‌ها کنید. اکانت‌هایی که لایک می‌کنند پست‌های شما را و یا کامنت برای شما می‌گذارند، می‌توانید آن‌ها را فالو نمایید چون بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در این زمینه به آن مرتکب می‌شوند، این هست که در اینستاگرام به محدودیت‌ها توجه نمی‌کنند. شما ۲۰۰ نفر را در یک ساعت و ۱۰۰۰ نفر را در یک روز نهایتا می‌توانید فالو کنید و اگر تجاوز کنید از این اعداد ، احتمالا اکانت شما با مشکل مواجه شود.برای جلوگیری از مسدودی و غیرفعال شدن اکانت خود توصیه می‌شود که نهایتا به فالو کردن ۵۰ نفر در ساعت و ۳۰۰ نفر در روز بسنده کنید.

یکی دیگر از اشتباهات مهلکی که افراد در این زمینه مرتکب می‌شوند، این هست که به آنفالو کردن افراد خیلی سریع می‌پردازند.با انجام این کار اینستاگرام را،  در مورد کار‌های شما بسیار حساس خواهد کرد. بعد از این که به فالو کردن افراد اقدام کردید، یک هفته حداقل صبر کنید و بعد آن‌ها را آنفالو کنید. در استفاده از نحوه فالو آنفالو در اینستاگرام این‌ها ظرافت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

فالو آنفالو را به صورت دستی و یا اتوماتیک انجام دهیم ؟

فالو آنفالو انجام  دادنش به صورت دستی زمان براست و برای افراد پرمشغله ممکن است خیلی جالب نباشد. اما این روش هم مطمئن‌تر است و هم ریسک غیرفعال شدن و مسدود شدن اکانت آن کم‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌تواند این فرآیند را خودکار سازد و در زمان بسیار صرفه‌جویی کند. اما این مشکل در اینجا نیز وجود دارد که قوانین اینستاگرام را این اپلیکیشن‌ها گاهی نادیده می‌گیرند و برای اکانت مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

در نهایت باید دقت داشته باشید که به مرور زمان رشد یک اکانت اینستاگرام انجام می‌گیرد و نیاز به کار پیوسته و مداوم دارد. در اینستاگرام روش فالو آنفالو بسیار موثر است و می‌تواند به رشد اکانت شما کمک کند، اما اکانت شما برای اینکه دچار مشکل نشود، باید در این مقاله به توصیه‌های ذکر‌شده دقت داشته باشید. شما نظرتان چیست؟ تا چه حد روش فالو آنفالو را موثر می‌دانید؟ با ما نظراتتان را در میان بگذارید.

 

 

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

چگونه کامنت بگذاریم؟

در اینستاگرام درج کامنت ساده است؛ فقط اینکه اصول خاصی دارد که باید رعایت کنید آن‌ها را تا اکشن بلاک نشوید. برای مثال اینکه، تلاش کنید کامنت‌های بیش از حد و یا تک کلمه‌ای نگذارید. علاوه بر این، اگر تعداد کامنت‌های شما از تعداد مشخصی در ساعت بیشتر شود، نه تنها کامنتتان اسپم شناخته می‌شود بلکه اکشن بلاک نیز خواهد شد. تلاش کنید در طول روز کامنت‌های خود را تقسیم‌بندی کنید و همه را یکجا قرار ندهید.

 

در ادمه میخواهیم، به همراه تصویر روش های درج کامنت اینستاگرام را به شما نشان بدهیم.

 

روش اول

در اینستاگرام برای درج کامنت ، ابتدا باید وارد اکانت خود شوید. سپس رجوع کنید به یک پستی که اخیراً قرار داده شده است.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش دوم

سپس در این مرحله، باید بر روی علامت نوشتار یا متن که در قسمت پایین چپ تصویر مشاهده می‌کنید، ضربه بزنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش سوم

با انجام این کار، وارد یک صفحه جدید می‌شوید که درقسمت بالای صفحه، کپشن پیج موردنظرتان و در قسمت پایین کپشن، کامنت سایر مخاطبین را مشاهده می‌کنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش چهارم

در قسمت پایین صفحه، کیبورد گوشی را همراه چند ایموجی مشاهده می‌کنید. برای نوشتن کامنت در اینستاگرام، برروی قسمت خالی صفحه‌کلید کلیک نمایید تا صفحه‌کلید شما باز شود.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش پنجم

در این مرحله بعد از نوشتن کامنت دلخواهتان (شامل یک متن به همراه ایموجی یا فقط ایموجی)، بر روی دکمه Post ضربه بزنید. تمام! کامنت شما در پیج موردنظرتان و در زیر پست دلخواهتان، درج شده است.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

چگونه در کامنت منشن کنیم؟

این کار بسیار راحت است! فقط کافی است برای منشن کردن افراد در کامنت اینستاگرام روش های زیر را طی کنید.

روش اول

پس از طی کردن روش های ۱ تا ۴ در بالا،ابتدا علامت @ را ، در قسمت نوشتن متن بزنید. و بعد آیدی اکانت موردنظرتان را بنویسید. در این روش می‌توانید، متن و ایموجی مورد نظرتان را کنار آیدی منشن شده نیز اضافه کنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش دوم

در این روش، با توجه به مخاطبان شما، اینستاگرام چند آیدی را پیشنهاد می‌دهد. زمانی که آیدی موردنظرتان را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش سوم

سپس بر روی گزینه Post بزنید تا در زیر پست موردنظرتان کامنت شما قرار داده شود. با انجام این کار دو تیر زده‌اید! هم کامنت در زیر پست موردنظرتان گذاشته‌اید و هم در زیر پست شخصی را تگ یا منشن کرده‌اید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

آیا می‌توان از هشتگ برای درج کامنت در اینستاگرام، استفاده کرد؟

بله! شما می‌توانید هشتگ را در کامنت پست‌های پیج خود به سادگی بزنید. برای انجام این کار، کافی است مراحل 1 تا 4 از روش های بالا را طی کنید. سپس:

روش اول

علامت هشتگ (#) را انتخاب نمایید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش دوم

هر هشتگی# که می‌خواهید قرار دهید را شروع به نوشتن کنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش سوم

در بین پیشنهاد‌ات اینستاگرام، می‌توانید یکی را به‌دلخواهتان انتخاب نمایید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش چهارم

بر روی گزینه Post ضربه بزنید و بعد آن را کامنت کنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام به کامنت مخاطبان جواب دهیم؟

فرض می‌کنیم که در اینستاگرام شما یک پست را قرار داده‌اید. و توسط مخاطبان شما این پست دیده می‌شود و از آن بازخورد‌های متفاوتی را می‌گیرید. حالا در برخورد با این کامنت‌ها شما می‌توانید ، به دو شکل برخورد کنید:

  1. با استفاده از علامت قلبی که جلوی کامنت قرار دارد، کامنت اشخاص مختلف را لایک کنید.
  2. با متن و یا ایموجی پاسخ‌ کامنت‌های مختلف را دهید.

البته در اینستاگرام جواب دادن به کامنت افراد ، شامل دو حالت می‌شود: یا شما می‌خواهید در یک پیج دیگر به کامنت شخصی دیگر پاسخ دهید. یا خودتان صاحب آن پست هستید و سایر افراد زیر پست شما کامنت قرار داده‌اند.
در هر صورت، در اینستاگرام برای پاسخ‌دادن به کامنت ، طبق روش های زیر عمل کنید:

روش اول

وارد پیج خود شده و به پست موردنظرتان رجوع کنید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش دوم

در صفحه ای که باز شده، کامنت‌های اشخاص مختلف را مشاهده میکنید. می‌بینید که یک نوشته با عنوان reply یا جواب دادن در زیر کامنت مشخص است.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش سوم

برروی آن کلیک کرده تا کیبورد شما باز شود.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش چهارم

سپس متن و یا ایموجی موردنظرتان را بنویسید تا جواب کامنته شخص موردنظر را داده باشید.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

روش پنجم

سپس بر روی Post ضربه زده تا کامنت شما ارسال شود.

نحوه درج کامنت در اینستاگرام

 

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

هشتگ# در اینستاگرام چیست؟

هشتگ اینستاگرام

هشتگ ها در رسانه های اجتماعی ابزارهای فوق العاده قدرتمندی هستند و یکی از مهم ترین عناصر ارتباط در دنیای دیجیتال به حساب می آیند. می توان گفت در سطح جهانی هشتگ برچسبی برای دسته بندی موضاعات است. به عبارت دیگر هشتگ یک راه برای گروه بندی و طبقه بندی مطالب مشابه در کنار هم بشمار می رود. در شبکه های اجتماعی مختلف هشتگ کاربرد زیادی دارد و به کاربران کمک می کند تا پست مورد نظرشان را از طریق سرچ راحت تر پیدا کنند. به عنوان مثال با زدن برروی هشتگ ایجاد شده به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید سایر پست های مربوط به هشتگ مورد نظر را مشاهده کنید. برای استفاده از هشتگ از علامت # (Number Sign) قبل از کلمه مورد نظر استفاده کنید. با این کار کلمه تبدیل به هشتگ می شود.

زمان نامگذاری هشتگ ها اگر فاصله بین کلمات قرار گیرد کلمه بعدی دیگر جزء عبارت تگ شده به حساب نمی آید. در زبان انگلیسی به راحتی می توان کلمات را به یکدیگر چسباند. اما در زبان فارسی با استفاده از  علامت (_) Underline به اینستاگرام اعلام می کنیم که یک عبارت واحد منظورمان است.

انواع هشتگ# در اینستاگرام

به طور کلی در شبکه های اجتماعی از سه دسته هشتگ می توان استفاده نمود:

هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ# توضیح: برای انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب و یا جهت طبقه بندی موضوعات استفاده می گردد.
  • هشتگ# برند: شرکت های مختلف از هشتگ نام برندشان برای معرفی برند خود استفاده می کنند. این هشتگ روی تمام پست ها به صورت ثابت ثبت می شود و معرف کسب و کار است.
  • هشتگ# کمپین (مدت دار): در مدت زمان های کوتاه و مشخص در یک رویداد یا یک مسابقه، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت معینی به پایان می رسند.

مزایای استفاده از هشتگ# در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک راه  جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان به سرعت در میان کاربران یک موضوع خاص را جستجو کرد.
  • برای پیج های تجاری هشتگ گذاری در اینستاگرام یک راهکار کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ کمک شایانی به بیشتر دیده شدن برندها می کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نشان داده می شوند.

کاربرد هشتگ# در اینستا

هشتگ اینستاگرام

  1. دسته بندی مطالب در یک اکانت مشخص
  2. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین
  3. کمک به پیدا کردن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می شود.
  4. کمک به اینستاگرام برای تشخیص دادنه بهتر محتوای شما

چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ# بسازیم؟

ساختن هشتگ نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است در صورتی که اکثر مخاطبان فکر میکنن کار بسیار ساده ایست. هشتگی مناسب و درست است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. برای مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.

برای ساختن هشتگ جدید در اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام خودتان شوید و روی آیکن + کلیک نمایید.روش هشتگ گذاری در اینستاگرام
  2. سپس فیلم یا عکسی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید.و بعد روی عبارت Next بزنید.
    هشتگ گذاری در اینستاگرام
  3. در قسمت کپشن بعد ازاینکه متن دلخواه را وارد کردید هشتگ مورد نظرتان را با علامت # اضافه کنید.هشتگ گذاری در اینستاگرام
    هشتگ هایی که اضافه کرده اید را،  پس از انتشار پست در زیر کپشن مشاهده خواهید کرد.
    در صورتی که هشتگ ها به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه ای شامل تمام پیج هایی که پستی با هشتگ مورد نظر شما منتشر کرده اند منتقل می شوید.

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

عکس پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای

در این مقاله، نکاتی را باهم مرور می‌کنیم که جذابیت و زیبایی عکس پروفایل شما را چند برابر می‌کنند.

عذرمیخوام! به جا نمیارم!

اولین نکته‌ای که شما باید به آن توجه کنید این هست که باید چهره‌تان واضح و  کامل مشخص باشد؛ پس لطفاً به خوبی:

به دوربین نگاه کنید.
لبخند بزنید :)
سه، دو، یک
و کلیک!

عکس پروفایل اینستاگرام

پس یادتان باشد که از پشت سر هیچوقت عکس نگیرید، صورت خود را نپوشانید، موهای خود را روی صورتتان نریزید، و کلاً برای پوشاندن صورتتان هر راه حل خلاقانه دیگری که به ذهنتان می‌رسد را دور بریزید.

میگویید چرا؟
مخاطب را جای خودتان بگذارید. مثلاً اسم شما را جستجو می‌کنند، یا در قسمت اکسپلور اینستاگرام با پیج شما آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که از پیج شما دیدن کنند. بنظر شما اولین چیزی که باید نظرشان را جلب کند چیست؟ خب مشخص هست عکس پروفایل!

راستش را بخواهید، دیدن چهره زیبای شما اولین تعامل غیر کلامی بین شما با مخاطب‌ها است.
پس باید دقت کنید عکس پروفایل اینستاگرام خود را جوری انتخاب کنید که برای مخاطبی که شما را میبیند جذاب باشد و حداقل چهره شما را بشناسد.

(البته اگر شما صاحب برند خاصی میباشید، شرایطتان فرق دارد که در ادامه توضیحات لازم را به شما می‌دهیم.)

کل کادررا لطفاً نگیرید

با رعایت فاصله مناسب از کادر، عکس حرفه‌ای‌تر و زیباتری خواهید داشت.

عکس پروفایل اینستاگرام

توجه داشته باشید که لوگو برندتان یا  تصویر صورت شما باید با رعایت فاصله مناسبی از کادر عکس قرار گرفته شده باشد و از کادر خارج نشود.

ایجاد تضاد

نمی‌گوییم که استفاده از رنگ‌های یکدست یا کروماتیک اشتباه است. اتفاقاً گاهی وقت ها ممکن است با رنگبندی و فضای پیج اینستاگرام شما همخوانی داشته باشد و صفحه‌تان جذاب تر به نظر برسد.

اما اگرواقع بین باشیم باید بگوییم که تضاد رنگ، در هر فضایی زیبا تر دیده می‌شود و توجه بیشتری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. در نتیجه بهتر است، عکسی که بیشتر به چشم مخاطب می آید را برای پروفایل خود انتخاب کنید.

عکس پروفایل اینستاگرام

مهم‌تر از دوربین،نور است!

بله درست میخوانید. شما حتی می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را با داشتن یک گوشی هم ثبت کنید.
اما اگر گران قیمت‌ترین و بهترین دوربین عکاسی را هم داشته باشید اما به نور عکس‌تان دقتی نکنید...نتیجه کارتان،قطعا خوب از آب در نمی آید.

بهترین حالت،  برای عکس پروفایل اینستاگرام این است که از همه طرف نور را به صورت خود بتابانید و سعی کنید صورتتان کامل و واضح دیده شود و سایه نداشته باشد.

عکس پروفایل اینستاگرام

راستی!
می‌دانید که گاهی وقت ها ترکیب و نور سایه باعث می‌شود بهتر به نظر بیایید. ما عکس‌های این شکلی منظورمان نیست. اتفاقاً این ترفند، عکس را زیباتر هم می‌کند.
ما فقط میگوییم که حواستان باشد تا صورتتان تاریک نیافتد. چون هرچه دقت کنیم شما را نمیبینیم. :)

پس زمینه تان را شلوغ نکنید

جهت یادآوری این نکته را می‌گوییم! از آنجایی که سایز عکس پروفایل اینستاگرام تان کوچک است و در حالت عادی بزرگ نمی‌شود، بهتر است پس زمینه لوگو یا  چهره خود را ساده انتخاب کنید تا خواناتر / واضح‌تر نشان داده شود.

عکس پروفایل اینستاگرام

ولی در بدترین شرایط، اگر از عکسی که پس‌زمینه شلوغ دارد خیلی دلتان می‌خواهد که استفاده کنید، حتماً پس‌زمینه را تار کنید. چون شرط اول و آخر عکس پروفایل دیده شدن «پروفایل شما» است.

با دوربین اصلی یا دوربین سلفی؟

بله درسته ما گفتیم که نیازی به دوربین عکاسی حرفه‌ای ندارید، اما از دوربین سلفی هم قرار نیست که استفاده کنید.

عکس پروفایل اینستاگرام

دلیلش تاحدودی تخصصی و از بحث این مقاله خارج است. اما در همین حد بگوییم که دوربین سلفی، از حالت واقعی چهره شما را خارج می‌کند.

از عکس کارت ملی خود هیچکس راضی نیست

حتی اگر در عکس کارت ملی خود هم خوب افتاده باشید، دلیل نمی‌شود که از همان حالت چهره و زاویه برای پروفایل اینستاگرام خود هم استفاده کنید.

پس حتماً باید ژست بگیرید، لبخند زیبا بزنید و به حالت چشم‌های خود هم دقت کنید.

نکته: در پروفایل اینستاگرام سایز عکس ها باید 360*360  پیکسل باشد.

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

روش پنهان کردن لایک‌ها و ویو پست‌های جدید اینستاگرام

پیش از این که شروع به کار کنید، اول مطمئن شوید که اپلیکیشن اینستاگرام شما به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده است. حال کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در ابتدا، پست جدیدی ایجاد کنید. برای انجام این کار به قسمت Home اپلیکیشن اینستاگرام بروید و روی آیکون + در قسمت بالای صفحه کلیک نمایید و پست جدیدی بسازید.

 

  1. تصویری که قصد دارید آن را آپلود کنید انتخاب کرده و دکمه Next را فشار دهید.اگر میخواهید فیلتری روی تصویر مورد نظرتان بگذارید، آن را انتخاب و بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

  1. در مرحله نهایی ایجاد یک پست، روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید تا برای پست خود به تنظیمات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

 

  1. در این بخش درست در بالای صفحه گزینه مورد نظرتان قرار دارد.حالا گزینه “Hide Like and View Counts on This Post” را فعال کنید.

 

حال پست شما برای عموم کاربران بدون نمایش تعداد لایک و ویو نشان داده خواهد شد.

 

آموزش پنهان کردن لایک‌ها و ویو پست‌های قدیمی اینستاگرام

پنهان کردن(Hide) تعداد لایک‌ها و ویوهای پست‌های قدیمی‌تر در اینستاگرام تا حدودی  پیچیده‌تر است، اما اگر مراحل زیر را به دقت دنبال کنید به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود:

  1. به قسمت بالای پروفایل خود بروید و وارد پستی شوید که میخواهید تعداد لایک‌ها و ویوهای آن را پنهان کنید. اکنون از گوشه سمت راست صفحه بر روی آیکون سه نقطه کنار هم (…) درقسمت بالای پست کلیک نمایید.

 

  1. در مرحله بعدی از قسمت پنجره آبشاری گزینه “Hide Like Count” را برای عکس و “View Count” را برای ویدیوی مورد نظر خود انتخاب نمایید.

 

  1. برای دیگر پست‌های خود نیز همین کار را تکرار کنید.

 

Hide کردن لایک‌ها و ویو پست‌های سایر کاربران اینستاگرام

آیا حس بدی از دیدن تعداد لایک و ویو پست‌های دیگر کاربران به شما دست می‌دهد و انگیزه‌ شما را برای رقابت با آنها از بین می‌برد؟ خبر خوب این است که با انجام مراحل زیر می‌توانید همین اکنون میتوانید لایک و ویو پست‌های دیگر کاربران را هم پنهان کنید:

  1. به پروفایل کاربر مورد نظرتان رفته و در قسمت بالای صفحه بر روی آیکون سه خط که بر روی هم قرار دارد کلیک کنید.

 

  1. در منوی که باز شده، به قسمت Settings (تنظیمات) بروید.

 

  1. در صفحه تنظیمات، وارد قسمت Privacy شوید.

 

  1. در اینجا با کلیک کردن بر روی قسمت “Posts” می‌توانید به صفحه ایی که مربوط به تنظیمات پست‌های پروفایل مورد نظر خود هست بروید.

 

  1. کافیست گزینه “Hide Like and View Counts” را درقسمت بالای صفحه به حالت فعال دربیاورید.

 

 

کار تمام شد! حالا بدون دیدن تعداد لایک‌ها و ویو پست‌ها اینستاگرام جذاب‌تر خواهد شد. متأسفانه هنوز اینستاگرام هیچ تنظیمات کلی برای پنهان کردن تعداد لایک‌ها و ویوهای تمام پروفایل‌ها ارائه نکرده است. بنابراین اگر صدها یا هزاران پست در اینستاگرام منتشر کرده‌اید، باید با گذاشتن ساعت‌ها وقت یک‌به‌یک به سراغ آن‌ها بروید و تعداد Like و View برای آن‌ها را به صورت دستی پنهان کنید. اما ممکن است در آینده همه چیز تغییر کند و چنین قابلیتی به پلتفرم Instagram اضافه شود.

 

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

ریلز (Reels) اینستاگرام چیست؟

به ساختن ویدئو یا فیلم ۱۵ ثانیه‌ای، که امکان گذاشتن جلوه‌های ویژه، موزیک و برچسب‌ها را دارد، ریلز گفته میشود.
با استفاده از Reels می‌توانیم محتوایی سرگرم کننده ، جذاب و کوتاه تولید کنیم.

فرق ریلز با استوری؟

به طور کلی فعالیت‌های روزانه، کارهای شخصی ، سرگرم کننده و یا تفریحی را در استوری می‌گذاریم و اما هر چیزی را که بخواهیم به مخاطبین خود ارائه کنیم، برای ریلز‌های اینستاگرام مناسب هست.

  • در Reels نسبت به استوری، افکت‌های بیشتری وجود دارد.
  • محل ذخیره ریلز با استوری تفاوت دارد و قسمتی اختصاصی در پروفایل برای ذخیره Reels وجود دارد.
  • ابزارهای ویرایشی و افکت های متنوع‌تر و بیشتری در ریلز وجود دارد.
  • Reels در  استوری و اکسپلور نمایش داده می‌شود.
  • در ریلز شما می‌توانید سرعت ویدئوها را تا 3 برابر افزایش دهید و یا سرعت آن‌ها را تا 5 برابر کاهش دهید.
  • در Reels شما می‌توانید بپش از شروع فیلم‌برداری تایمر بگذارید تا خودتان را آماده کنید.
  • در ریلز مشکلات فیلم‌تان را می‌توانید با استفاده از ALIGN  از بین ببرید.

ریلز را چگونه باید فعال کرد؟

برای فعال کردن ریلز راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

راه اول: اضافه کردن اکستنشن بر روی گوگل کروم

برای انتشار اولین ریلز نیاز هست از محیط Desktop میتوانید استفاده کنید. از طریق لینک داخل پرانتز ( لینک فعالسازی ریلز اینستاگرام) به صفحه‌ی افزونه‌ی Inssist دسترسی پیدا کنید و آن را به مرورگر کروم اضافه کنید.

راه دوم: با استفاده از مرورگر   Kiwi

  1. اول مرورگر Kiwi را نصب کنید و بعد آن را اجرا کنید.
  2. سپس در سمت راست بالای صفحه روی سه نقطه بزنید و گزینه  Extension  را انتخاب نمایید.
  3.  +from store را انتخاب کنید.
  4.  inssist  را جستجو نمایید.
  5. زمانی که اکستنشن اینسیست نشان داده شد بر روی آن بزنید.
  6.  Add to Chrome  را انتخاب نمایید.
  7. مجددا بر روی سه نقطه که در بالای صفحه هست بزنید، به انتها صفحه بروید و گزینه Inssist را انتخاب نمایید. 
  8. حالا دوباره در بالای صفحه روی سه نقطه بزنید و تیک گزینه Desktop site را فعال نمایید. می‌بینید که صفحه در داخل گوشی به شکل Desktop نشان داده میشود.
  9. در این مرحله گزینه OK, LET’S GO را انتخاب نمایید.
  10.  نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستاگرام خودتان را وارد کنید.
  11. برای گذاشتن Reels، لازم است تا در پایین صفحه گزینه‌ی (+)را بزنید و از منوی باز شده بر روی صفحه گزینه‌ی Reels را انتخاب کنید.

ابعاد Reels چقدره؟

ابعاد ریلزدر اندروید 1920*1080 است. اما در صفحه feed ریلز با ابعاد 1080*1350 منتشر می‌شود، بنابراین اگر می‌خواستید متن مهمی  در Reels قرار دهید، در قسمت 1350 بنویسید، تا نشان داده شود.

در اینستاگرام چگونه باید ریلز بگذاریم؟

  • اول نسخه آخره برنامه اینستاگرام را در اندروید یا آیفون نصب کنید وبعد برنامه را باز کنید.
  • وارد قسمت استوری شوید.
  • در پایین صفحه،بر روی ریلز ضربه بزنید.
  • برای فیلمبرداری در Reels روی دکمه ضبط بزنید.
  • در سمت چپ صفحه، می‌توانید مجموعه ابزارهای ویرایش ریلز، از جمله اضافه کردن متن، صدا یا جلوه‌های دیگر را ببینید.
  • ریلز خود را در استوری اینستاگرام یا صفحه خود ارسال کنید،و یا آن را در پیش نویس‌های خود ذخیره کنید و بعدها روی آن کار کنید.
  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰


آموزش اول: کلیپ های چندگانه
ساده ترین راه برای پی بردن به این موضوع ، ارسال ویدئو به صورت افزایشی است.

شما می خواهید به استوری اینستاگرام خود یک فیلم 1 دقیقه ای اضافه کنید ، اما نمی تواند به این دلیل باشد که دقیقاً 45 ثانیه ییشتر از حد طولانی است.

 

هنگامی که برای به اشتراک گذاشتن در استوری خود آن ویدیو را انتخاب می کنید ، به صورت خودکار تا 15 ثانیه اول کاهش می یابد. اگر مایل نیستید ویدئوی خود را کوتاه کنید ، می توانبد قبل از آپلود کردن آن در Stories کمی ویرایش کنید.

 

از مزایای ویرایش ویدیوی تلفن خود استفاده کنید تا در 15 ثانیه فیلم را افزایش دهید. به زودی فیلم 1 دقیقه ای خود را در چهار کلیپ 15 ثانیه ای تقسیم می کنید.

 

در مرحله بعد ، وقت آن رسیده است که آن کلیپ ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این روش قدیمی را به جای ارسال مستقیم به Stories انجام دهید تا مطمئن شوید که کلیپ ها را به ترتیب صحیح قرار داده اید. در این قسمت روش ارسال کلیپ در اینستاگرام آورده شده است:

 بر روی علامت {+} برای اضافه کردن تصاویر و فیلم ها از لیست دوربین خود ضربه بزنید .

 روی آیکون (multiple) برای اضافه کردن چند کلیپ با هم ضربه بزنید.

 کلیپ ها را به ترتیبی که مد نظر خودتان هست انتخاب کنید.

 روی Next ضربه بزنید .

کلیپ ها را با اولویتی که خودتان میخواهید ویرایش کنید.

 باز هم روی Next ضربه بزنید .

  موقعیت مکانی و عنوان اضافه کنید.

 روی Share ضربه بزنید .

 

این ویدیو را در فید معمولی اینستاگرام شما به اشتراک می گذارد و از آنجا می تواند در Story شما به اشتراک گذاشته شود. این کار است غیر ضروری به نظر بیاید زیرا فید شما می تواند دقیقه کامل را ارسال کند ، اما در صورت دور زدن فید و به اشتراک گذاری مستقیم با استوری، راهی برای پخش کردن کلیپ های ویدیویی و ویرایش وجود ندارد.

 

وقتی مخاطبی به دیدن استوری شما می رود ، آنها را به همان ترتیب و روشی که شما ارسال کرده اید مشاهده می کند. کاملاً یکپارچه نخواهد بود ، اما به روایتی که می خواستید نزدیک خواهد بود.

 

 

آموزش دوم: 
اینستاگرام در آپدیتی قابلیت IGTV را به اپلیکیشنش افزوده است. با این ویژگی‌ در ینستاگرام آپلود فیلم‌های طولانی ممکن می شود.

 

در اینستاگرام برای آپلود فیلم‌های طولانی و استفاده از قابلیت IGTV در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

جدیدترین نسخه از اینستاگرام را از آپ استور یا پلی استور دانلود کنید.

برنامه را باز کنید و در صفحه اصلی بر روی آیکون IGTV که در تصویر زیر مشخص شده، کلیک نمایید.

 

 

 

وقتی صفحه مخصوص IGTV باز شد، بر روی آیکون مشخص شده کلیک کنید.

 

  سپس گزینه Create Channel را انتخاب کنید.

 

 

با کلیک روی Next و بعد Create Channel، مراحل را به آخر برسانید.

 

 

روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و وارد صفحه شخصی‌ خود شوید.

 

 

در صفحه شخصی تان با کلیک روی Upload video، ویدیوی خود را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

 

 

در صفحه جدید، برای ویدیوی خود توضیحات و عنوان بنویسید و روی Post کلیک کنید.

 

با طی کردن این مراحل ویدیوی شما در IGTV منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند آن را تماشا کنند.

- برای اکانت‌های معمولی حداکثر مدت زمان ویدیو 10 دقیقه و برای اکانت‌های بزرگ و ثبت شده ، 60 دقیقه است.

- فیلم‌های آپلود شده باید فرمت MP4 داشته باشند.

- ویدیوهای آپلود شده به شکل عمودی قرار می‌گیرند.

 

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

به چه شکل می‌توانیم یک عکس را در اکانت اینستاگرام خود قرار دهیم؟

به سادگی انجام این عمل صورت می‌پذیرد. به منظور ارسال عکس در اکانت اینستاگرام خود ابتدا باید اپلیکیشن اختصاصی این شبکه اجتماعی را اجرا کنید. سپس در منوی پایین صفحه، آیکونی که یک دوربین را به همراه دارد را لمس کنید. اگر قصد دارید که عکس جدیدی را ضبط کرده و سپس آن را در اکانت اینستاگرام خود قرار دهید، باید گزینه Photo را انتخاب کنید. در این مرحله دوربین دستگاهتان فعال شده و می‌توانید عکس مورد نظر را ضبط کرده و در اکانت اینستاگرام خود آپلود کنید.
اما اگر قصد دارید در اکانت اینستاگرام یک عکس موجود در گالری تصاویر گوشی یا تبلت خود اشتراک‌گذاری کنید باید در مرحله اولیه آپلود عکس به جای گزینه
Photo، گزینه Library را انتخاب نمایید. در این شرایط به قسمت گالری دستگاه خود منتقل شده و قادر به انتخاب یک عکس موجود به منظور آپلود در اکانت اینستاگرام خود خواهید بود. دقت داشته باشید که پس از انتخاب ضبط عکس یا عکس مورد نظر به مرحله‌ای هدایت می‌شوید که شما را قادر به اضافه کردن فیلترهای خاصی به عکس مورد نظر می‌کند.

 برای عکس خود چگونه یک شرح حال یا Caption بنویسیم؟

بعد از انتخاب عکس و اعمال فیلتر مورد نظر بر روی آن، به قسمتی منتقل می‌شوید که قابلیت اضافه کردن نوشته‌های خاصی را ارائه می‌کند. در قسمتی که با عبارت Caption نوشته شده می‌توانید در مورد عکس خود یک شرح حال یا عنوان تایپ کنید.

به تصویری که قبلا آپلود شده، چگونه شرح حال (Caption) اضافه کرده یا شرح حال آن را ویرایش کنیم؟

اگر قبلا در اکانت خود عکسی را آپلود کرده‌اید و شرح حال برای آن در نظر نگرفته بودید، نگران نباشید. شما در هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید به عکس‌های آپلود شده خود، شرح حال یا Caption اضافه کرده، شرح حال آن‌ها را ویرایش کرده و یا به کلی حذف کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به عکس مورد نظر خود مراجعه کنید و بعد آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید.
  • گزینه Edit را انتخاب نمایید.
  • اکنون تغییرات مورد نظرتان را در بخش Caption اعمال نموده و نهایتا برای ذخیره‌سازی آن تغییرات گزینه Done را انتخاب نمایید.

با انجام دادن مراحل بالا فرآیند ویرایش شرح حال عکس مورد نظرتان انجام می‌شود.

اندازه و ابعاد عکس مورد نظر را چگونه تصحیح کنیم؟ (کادربندی عکس)

بعد از اینکه در اکانت اینستاگرام خود عکس مورد نظرتان را به منظور آپلود انتخاب کردید، آیکونی که شکل یک آچار را به همراه دارد لمس کنید. حال گزینه Adjust را انتخاب نمایید. در این حالت می‌توانید برای عکس مورد نظرتان کادربندی دقیقی را در نظر بگیرید. میزان بزرگنمایی عکس مورد نظر را میتوان با قرار دادن دو انگشت خود بر روی صفحه نمایش و باز و بسته کردن آن‌ها تعیین کنید. همچنین امکان چپ و راست یا بالا و پایین کردن عکس هم وجود دارد. پس از اعمال تغییرات مورد نظر و دستیابی به کادربندی مناسب، آیکون تیک موجود را انتخاب کنید.

زاویه عکس مورد نظر را چگونه مستقیم کنیم؟

اگر قصد اشتراک‌گذاری عکسی را دارید که مستقیم نبوده و از سمت خاصی ضبط شده است، نگران نباشید. برنامه اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم عکس مورد نظر را آپلود کنید. بدین منظور بعد از انتخاب عکس مورد نظر، به قسمت Edit مراجعه کنید. گزینه آیکون Adjust که با مربعی چرخش یافته نشان داده شده را انتخاب کنید. با استفاده از اسلایدر موجود می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را بر روی زاویه نمایش عکس مورد نظر اعمال نمایید. در نهایت و پس از دستیابی به وضعیت مناسب، گزینه Done را انتخاب کنید.

عکس مورد نظر خود را چگونه بچرخانیم؟

اگر قصد اشتراک‌گذاری عکسی را دارید، که نیاز به چرخ دارد هم نگران نباشید. به منظور چرخاندن زاویه عکس مورد نظر، کافیست که بعد از انتخاب آن، آیکون حاوی شکل آچار را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه Adjust را لمس کنید. اکنون آیکون به شکل دایره موجود را لمس کنید تا عکس مورد نظرتان چرخش پیدا کند. پس از رسیدن به وضعیت مناسب، آیکون تیک موجود را انتخاب کنید تا تغییرات مد نظر اعمال شوند.

عکس مورد نظر را به صورت افقی یا عمودی چگونه آپلود کنیم؟

شما مجبور به آپلود عکس در قالب مربع نیستید. به منظور آپلود عکس به صورت افقی یا عمودی کافیست که بعد از انتخاب عکس مورد نظر آیکون دایره‌ای شکل با عنوان Switch را انتخاب نمایید. سپس قادر به ایجاد تغییرات و تنظیمات مورد نظرتان با استفاده از انگشت خود خواهید بود. نهایتا گزینه Next را انتخاب کنید تا وارد مرحله اعمال فیلتر شوید.

 

  • آسیه رحیمی
  • ۰
  • ۰

جذب فالوور در اینستگرام

اگر بدنبال راهی برای افزایش فالوور اینستاگرام هستید، کافیست همراه ما باشید تا آن ها را به صورت کامل برای شما معرفی کنیم. این مقاله 4  روش اصلی برای افزایش فالور اینستاگرام را به شما معرفی می کند .

در این مقاله من تجربه های چند ساله خودم را درمورد افزایش فالور اینستاگرام در اختیار شما عزیزان قرار میدهم تا بتوانید در حیطه ی کاری خود پیج اینستاگرامی با فالوور بیشتر داشته باشید .

1_ اکسپلور اینستاگرام یا همان قسمت ذره بین :

اینستاگرام در اپلیکشن خود صفحه ای به نام اکسپلور اینستاگرام ( explore instagram) قرار داده،  که پست های جالبی از کاربران اینستاگرام را در آنجا نشان میدهد . که اگر توجه کرده باشید در اکسپلور اینستاگرام،  پست هایی که نمایش داده میشوند، لایک و کامنت ، بازدید بیشتری میخورند .

برای اینکه در این صفحه پست های شما هم نشان داده شود باید الگوریتمی که اینستاگرام طراحی کرده است را رعایت کنید .الگوریتمی که اینستاگرام برای اکسپلور طراحی کرده است مثل گوگل کار میکند که بیشتر به خواسته های کاربران توجه و دقت می کند .

قسمت اکسپلور اینستاگرام با آیکون ذره بین مشخص شده است که محل آن در پایین صفحه اینستاگرام مابین آیکون خانه و آیکون جمع ( + ) قرار دارد

همان طور که گفتیم اینستاگرام به خواسته های کاربران توجه و دقت زیادی می کند مثلا خود شما یک کاربر هستید اینستاگرام برای شما در اکسپلور، پست هایی را نمایش میدهد که بیشتر نگاه کردید و یا لایک کردید . در اکسپلور اینستاگرام علاوه بر پست های روزانه ، استوری ها هم نشان داده میشود که این خودش برای جمع کردن فالوور یک امتیاز است .

2_ربات در اینستاگرام :

ربات: در دنیای مجازی نرم افزاری هست که الگورتیم یا همان کار هایی که برای آن برنامه نویسی شده را با سریع ترین سرعت و با بیشترین دقت انجام میدهد .

ربات اینستاگرام: طبق تعریف فوق ربات اینستاگرام تمام فعالیت های (لایک، کامنت، فالو، بازدید استوری، دایرکت و.....) که در اینستاگرام وجود دارد را بدون نیاز به اینرنت و به صورت 24 ساعته انجام میدهد .

طرز کار با ربات اینستاگرام :

ربات اینستاگرام مثل یک کاربر معمولی اینستاگرام دیگر کاربران اینستاگرام را که شما در پیج های هدف تنظیم کرده اید ، را فالو میکند که انجام این کار فالوینگ های شما را افزایش میدهد اما یه خوبی که دارد بعد از فالو کردن ، ربات برای پست های کاربر کامنت میگذارد و انها را لایک میکند که این کار باعث می شود که ربات یک کاربر واقعی و آنلاین به حساب رود و کاربری که فالو شده ترغیب شده و به شما فالوبک بدهد که این کار باعث افزایش فالوورهای پیج شما می شود . شاید بسیاری از شما بگید که بعد از بالا رفتن فالوینگ ها و فالو کردن کاربران چی میشه ؟

خب جواب ساده است: ربات اینستاگرام راه های خیلی زیادی دارد که یک راه آن آنفالو کردن افراد فالو شده توسط ربات هست که پس از فالو کردن ربات آنها را آنفالو میکند

ربات اینستاگرام سالانه برای شما بیش از 40 هزار فالو می آورد که در نمایش با اکسپلور اینستاگرام این رقم کم هست . اما ربات اینستاگرام به شما کمک میکند تا در اکسپلور،  پست های شما  نشان داده شود .

3_تبلیغات در اینستاگرام :

تبلیغات در همه جا حرف اول را می زند اما در اینستاگرام این طور نیست . تبلیغات اینستاگرام به گونه هست که باید پست های جذابی داشته باشید و اینکه فعال باشید وگرنه در جذب فالور، هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت .

4_فالوورهای فیک اینستاگرام :

از نام این نوع فالوور میتوان متوجه شد که کاربران یا فالوورهایی که جذب می شوند غیر واقعی ( فالوورهای همیشه آفلاین ) هستند . گفته می شود از این فالوور ها درصد کمی واقعی هستند که رفته رفته هم کمتر می شوند .از این مدل فالورورها صرفا برای اعتماد سازی میان صاحب پیج و مشتری استفاده میشوند .

نکته مهم: اگر قصد استفاده از این مدل فالوورها داشتید فقط یکبار برای اعتماد سازی استفاده کنید زیرا اینستاگرام با هر گونه فیک مخالف هست و مجازات سنگینی رو برای پیج میدهد .

برای جذب این مدل فالوورهای غیر واقعی نرم افزارهای زیادی وجود دارد که میتوانید از بازار و یا از گوگل پلی دانلود کنید .

  • آسیه رحیمی